OMO Carp Team

Články

Labské stanování

Pro zobrazení článku klikněte na zobrazit celé.

Téměř od začátku prázdnin jsme s Ondřejem (zakladatelem stránek) plánovali výpravu se stanem. Nakonec jsme se domluvili, že to uskutečníme ke konci prázdnin na Labi. Ve dvou se nám moc nechtělo, tak jsme scháněli někoho třetího. Bohužel všichni známí rybáři byli někde na dovolený a nerybáře jsme nechtěli, protože by bylo hodně obtížné je na tak dlouho zabavit. Den před tím, tuším že to bylo pondělí jsme vyrazili zářídit nějaké věci (čeřínkování nástražních rybiček, vyhlédnutí místa, návštěva u Konopáska, opatřili jsme si stan a nanosili si věci k nám na chatu, která je blízko našeho vyhlédnutého místa). Místo bylo nad jezem, nedaleko koupališti Cihelna u přesypu. A nastal den D. Brzy ráno jsme vyrazili. Nejprve jsme šli na chatu pro věci. Měli jsme jich spoustu (ještě aby ne, když jsme chtěli stanovat), ale nakonec jsme je přeci jenom dovláčeli na místo. Všechno jsme si připravili a nahodili. Každý jeden prut na štiku a na splávek jsme si zakrmili asi tak metr od břehu, protože se nám to na Labi již osvětčilo. Byly asi 2 hodiny odpoledne, hrozný teplo (cca 30 stupňů) a my vytáhli zatím jen pár cejnů a plotiček. Leželi jsme na zatím nepostavěném stanu a četli časopisy. Ryby přestali úplně brát. Nastala velká nuda. Nevíme, co by jsme podnikly. Nakonec jsme vymysleli, že se půjdeme vykoupat do Labe. Už se připravujeme, když najednou mám jízdu na rousnici. Zasekávám...Co mě to s tím vybruje? Pokládám si otázku. Napadá mě lín nebo okoun. Za pár minutek je otázka vyřešena. Je to úhoř. Snažíme se ho podebrat podběrákem, ale nedaří se. Nakonec se to přeci jenom povedlo. Nejprve ho odháčkuji, změřím... a úhoř má 73 cm. Uděláme pár fotek a já volám tátovi, co s ním. Táta rozhodl, že ho mám vzít. Tak jsme ho dali do kbelíku s vodou a vyčkali na jeho příjezd. Nahazuji znova na těžko na žížalu plus mínus do půlky Labe. Každou chvíli mě poskočí policajt. Asi tak za půl hodiny přijíždí táta a bere si úhoře. Policajt opět poskočil. Dochází mě trpělivost. Jdu se tedy připravit na zásek. Něco tam je. Ale něco hodně malého. Je to vzácný ježdík.

Blíží se večer a my se naplno připravujeme na noční lov (děláme šrot, navazujeme si pruty a stavíme stan). O půl deváté je již tma, ale to už máme nahozeno a vyčkáváme na první záběr. Zatím skládáme věci do stanu. Stále čekáme na první záběr, který přichází někdy po 10 hodině. Bohužel ale Ondra špatně zasekne a rybu nemáme. Další záběr máme o půl dvanácté. Tentokrát Ondra správně zasekne a úspěšně zdolá. Je to sumec velký ale moc velký není. Má 35 cm. Uděláme pár fotek a pouštíme ho. Začínáme pomalu balit a dávat pruty do stanu, protože je už půlnoc a v lovu pokračovat nemůžeme. Vlezeme do stanu a napijeme se našeho koktejlu (Havanna club, Prometheus Dramaxa...) a chystáme se ke spánku. Nařizujeme si každý budík na telefonu na 3:45 hod. Ze stanu slyšíme jenom mlaskání ve vodě. Moc jsme toho nenaspali. Někdy kolem 3 ráno jsme slyšeli, jak jde někdo kolem stanu a má zapnuté rádio. A je to tady. Konečně je 3:45 a my vstáváme a jdem opět na ně. Původně jsme chtěli hodit 2 pruty na mrtvou rybičku a 2 pruty na žížalu. Ale přes noc se stala hodně záhadná věc. Večer jsme si dali do podběráku 2 plotice a podběrák jsme zahodili do rákosí. Ráno ale podběrák byl na trávě a rybky tam nebyly. Tak jsme hodili 4 pruty na žížalu. Ještě za tmy jsem vytáhl já sumce 30 cm. Udělali jsme to samé co s tím prvním tzn. Pár fotek a dali jsme mu svobodu. Když se začalo rozednívat, tak jsme začali vyklízet a sklízet stan. Šel jsem nahoru něco udělat (už ani nevím co) a najednou mám jízdu. Jenže než seběhnu dolů k prutům a než jsem si našel tu správnou pozici na zásek, protože tam bylo bahno a nechtěl jsem riskovat, že spadnu tak mi to ryba pustila. Toto si vyčítam ještě teďka. Kolem 9 hodiny ráno nám kolem splávku pořád lovila štika. Tak jsme si hodili 1 prut na štiku. Potom nás přišel zkontrolovat policista. Naštěstí jsme měli všechno zapsaný, takže žádný problém nebyl. Teda až na to že Ondra neměl zapsaný příchod, ale toho si nikdo nevšiml. Kolem poledni ryby opět přestaly brát a my jsme začali uvažovat o přechodu na Brozany. Tak jsme tedy vzal pár věcí na chatu a z chaty jsem přivezl kolo. Naložili jsme všechny věci na kolo a vyrazili jsme na chatu na Brozany. Zbylím šrotem jsme si zakrmili na splávek a ještě jsme hodili 2 pruty na těžko k druhé straně ke spadlému stromu. Na splávek jsme si pekně zachytali a krásně jsme zakončili naší stanovací výpravu. Potom jsme si vyčítali, že jsme takovýchto výprav neudělali více. Všem toto místo můžeme doporučit.

UPOZORNĚRNÍ: Zde je stanování zakázano, takže si dávejte pozor!

DOPORUČENÍ: Udělejte to jako my tzn. Když se začne stmívat tak stan postavte a až se ráno začne rozednívat tak ho složte.